Søg støtte

Søg

Selvevaluering

"Julen varer længe"

Svovlstikkerne

Om donationen

Der er et stigende antal af børnefamilier i Danmark, som ikke har råd til at holde jul. Dette kan særligt være svært for børnene, da de får følelsen af at være anderledes end deres skolekammerater. Foreningen Svovlstikkerne blev stiftet i 2010 med det formål, at hjælpe udsatte børnefamilier med at få en bedre jul, ved at uddele komplette julemiddage og gaver til børnene. Modtagerne af julehjælpen udvælges af Frelsens Hær Næstved, Røde Kors Fuglebjerg og ti lokale kirker. Denne donation går både til julehjælp og til afholdelse af foreningens fødselsdag i oktober 2015. Overskuddet fra fødselsdagsarrangementet skal gå til julehjælp.
Region
Sjælland
Type
Projekt
Modtager
Svovlstikkerne
Støttet beløb
50.000 kr., år 2015
Delmål

Donationsmodatagerens egen vurdering af effekten af donationen

Målgruppen

Børn, Kvinder

Forankring

I hvor høj grad er I lykkedes med at forankre projektet?

I meget høj grad I meget ringe grad
For 6. gang har Svovlstikkerne formået at uddele Julehjælp - og igen i år med en rekord, i alt 500 pakker. Vores arrangementer gør os mere kendte - og dermed er det lettere at tiltrække sponsorer.

Mål

I hvor høj grad blev målet med jeres projekt indfriet?

I meget høj grad I meget ringe grad
Begge vores mål blev opnået - vi havde en forrygende fødselsdag, med masser af PR - og vi fik også besøg af Trygfonden på selve aftenen, hvor Cathrine Riegels Gudbergsen kiggede forbi og overrakte begge checks - en til selve aftenen - den anden til julehjælpen. Trygfonden var UDEN sammenligning vores største bidragsyder i 2015! Og vi nåede igen i mål i 2015 - med desværre ny "rekord" - nemlig 500 julepakker. Vi dækkede alle de behov som vores samarbejdes partnere bad om! (disse er Frelsens Hær, Røde Kors Fuglebjerg og 10 lokale kirker)

Aktiviteter

I hvor høj grad var de valgte aktiviteter de rigtige til at nå jeres mål?

I meget høj grad I meget ringe grad
Ja - fødselsdags programmet var for "bredt" - og dækkede en for stort aldersgruppe. Det er bedre at satse på et segment, eksempelvis "Børnefamilier", "pensionister" eller "familier"